نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی
  • ۰
  • ۰

دنیای تکنولوژی و تجارت مدرن هر روز هوشمند تر و کارآمد تر می شود. هر روز دستگاه ها و فناوری هایی که زمانی مستقل بودند حالا به اینترنت متصل می شوند. از روبات گرفته تا وسایل آشپزخانه ، این دستگاه های هوشمند حاوی سنسورهایی هستند که به آنها امکان کنترل از راه دور و جمع آوری مقادیر زیادی از داده ها را می دهد. این دستگاه ها که تحت عنوان اینترنت اشیا (IoT) شناخته می شوند ، در حال تغییر تجارت مدرن هستند. در این مقاله ما به بررسی تغییرات تجارت مدرن توسط IoT نگاهی می اندازیم، با ما همراه باشید!

 

چگونه اینترنت اشیا در حال تغییر تجارت مدرن است

سرور مجازی , سرور ایران , سرور مجازی ایران

اینترنت اشیا چیست؟

اینترنت اشیا سیستمی است که دستگاه های هوشمند مستقر در شرکت ها را به همراه زیرساخت ها و برنامه های مورد نیاز جهت اتصال ، نظارت و کنترل آنها و جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده های تولید شده در آن شکل می گیرد.

در اکثر موارد ، سیستم های اینترنت اشیا به صورت خودکار انجام می شوند که می توان با دخالت اندک و یا بدون مداخله انسان فرآیندها را انجام داد. این سیستم اغلب نیاز به استفاده از فناوری های مبتنی بر ابر ، مانند تجزیه و تحلیل بدون درنگ (Real-Time) ، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning) دارد. با اتخاذ چنین فناوری هایی ، فرآیندهای عملیاتی بسیار پیچیده می توانند بدون درنگ کار کنند در حالی که درگیری ذهنی و فیزیکی کارکنان می تواند به شدت کاهش یابد.

امروزه در همه جا از سیستم های اینترنت اشیا استفاده می شود. اینترنت اشیا در داخل کشور توسط مصرف کنندگان برای مدیریت خانه های خود استفاده می شوند: کنترل روشنایی ، گرمایش ، دوربین های امنیتی و غیره از طریق تلفن های هوشمند استفاده می شوند. مشاغل و سازمان های دیگر از آنها برای اهداف بسیار گسترده تری استفاده می کنند: مدیریت لجستیک ، نظارت بر سرور مجازی ، اتوماسیون از راه دور ، شخصی سازی ، مدیریت انرژی ، نظارت بر نیروی کار از راه دور و موارد دیگر.

در ادامه برخی از اصلی ترین راه های اثرگذاری اینترنت اشیا IoT آورده شده است.

مدیریت موجودی

مدیریت موجودی به طور سنتی یک فرایند وقت گیر و پرتحرک است. پیچیدگی های مدیریت میانگین داده های موجودی به ندرت دقیق یا به روز است و این امر اغلب باعث ایجاد مشکل در تهیه و اجرای سفارش می شود.

امروزه کالاها با برچسب های RFID یا بلوتوث برچسب خورده و توسط اسکنرهای متصل به اینترنت اشیا IoT هنگام ورود و خروج از انبار و هنگام ترانزیت به صورت خودکار اسکن می شوند. اسکنرها فقط سطح سهام را محاسبه نمی کنند ، آنها همچنین مکان مورد نظر را ضبط می کنند (استقرار روبات های انبار مانند آمازون) و تاریخ و زمان حرکت آنها را آسان می کند.

شرکت هایی که از این فناوری استفاده می کنند ، همیشه داده های دقیق و واقعی در مورد سطح سهام دارند و می توانند به سرعت محصولات را در انبار پیدا کنند. از این گذشته ، سیستم می تواند مشکلات مربوط به کمبود سهام ، ماندگاری ، کنترل دما ، تأخیر در حرکت و حتی سرقت بالقوه از کارمندان را گزارش دهد. علاوه بر این ، به شرکت می توان اطلاع داد که کالاهایی که کمبود دارد و کالاهایی را که به فروش نمیرسد ، به آنها کمک می کند تا ضمن اطمینان از وجود جزئیات دقیق، تصمیم گیری بهتری در مورد تهیه ، انتخاب محصول و قیمت گذاری انجام دهند.

تجربه ی مشتری

تجربه مشتری یک عنصر مهم در استراتژی مدرن بازاریابی است و شرکت ها همه اطلاعات را برآورد می کنند تا انتظارات روزافزون مشتری را برآورده سازند. کسانی که موفق می شوند از وفاداری به نام تجاری بهبود یافته و ارزش وجود مشتری را به میزان قابل توجهی افزایش می دهند.

اینترنت اشیا با استفاده از دستگاه هایی برای جمع آوری اطلاعات مشتری از هر نقطه لمسی موجود ، نقش اساسی در بهبود تجربه مشتری دارد. داده های برنامه های تلفن همراه ، تعامل در رسانه های اجتماعی ، دستگاه های خانگی ، ارتباطات مشتری ، مرور وب سایت و تاریخچه فروش به اطلاعات بی نظیر ارائه می شود که تجربه های مشتری شخصی را ارائه می دهد که نیازهای کاربر را برآورده می کند.

بهره وری

سنسور های ساخته شده در دستگاه ها داده هایی را جمع آوری می کنند که به شرکت ها کمک می کند تا بهره وری را در همه مناطق افزایش دهند. از فرآیندهای خط تولید گرفته تا مسیرهای حمل و نقل ، عملیات و کارها می توانند سریعتر ، مؤثرتر و با صرفه تر انجام شوند. بار کارکنان نیز کاهش می یابد و پتانسیل اتوماسیون افزایش می یابد ، شرکت ها را قادر می سازد سطح کارکنان را کاهش دهند یا تولید را افزایش دهند.

کارها و عملیات از راه دور

اینترنت اشیا سازمان ها را قادر می سازد تا کارهای از راه دور را در سطحی که قبلاً غیرقابل تصور بودند انجام دهند. نمونه ای که شاید این بهترین موارد را نشان دهد سیستم رباتیک داوینچی است که توسط جراحان برای انجام عملیات از راه دور روی بیماران استفاده می شود. جراح در زمان واقعی بیمار را مشاهده می کند در حالی که ربات متصل ابزارها را نگه می دارد و از حرکت دست آنها تقلید می کند. مثال پیشرفته دیگر ، نظارت در زمان واقعی موتورهای هواپیما در هنگام پرواز است که تکنسین های متخصص را قادر می سازد از راه دور با هر مسئله ای که ممکن است پیش بیاید ، مقابله کنند.

از نظر سطح پیشرفته ای ، فناوری اینترنت اشیا به صاحبان کمک می کند تا مشاغل و یا فعالیت های خود را از هر نقطه دنیا انجام دهند. در حین خاموش کردن قفل ، بسیاری از شرکت ها به دستگاههای متصل از راه دور متکی شده اند تا کارمندان خود را در خانه کار کنند. مشاغلی که در حال کار هستند ، از قبیل لوله کش ، برق ، نصب کننده پهنای باند ، درایور تحویل و غیره ، مدت هاست که از دستگاه های اینترنت اشیا استفاده می کنند و به آنها در حفظ برنامه ها ، پیگیری بهره وری ، سفارش و جمع آوری تجهیزات و قطعات ، دستیابی به امضاهای مشتری کمک می کند و غیره.

بینش اطلاعات محور

فناوری اینترنت اشیا جمع آوری داده های بسیار بیشتری را امکان پذیر می کند. این داده ها را می توان با استفاده از برنامه های پیشرفته تحلیلی ، همراه با هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ، تجزیه و تحلیل کرد تا بینش قبلی غیرقابل دستیابی در مورد تجارت را فراهم آورد. اینها می توانند برای بهبود بهره وری ، بهره وری ، بازاریابی و راهبردهای ارتباطی استفاده شوند. پیش بینی حرکت بازار و پیش بینی عرضه و تقاضا؛ و نظارت بر سلامت دستگاه و بهبود امنیت. هنگامی که داده ها از دستگاه های مورد استفاده مشتری جمع آوری می شود ، می توان از بینش برای توسعه محصولات بهتر ، ارائه خدمات بهتر و برآورده کردن بهتر نیازها و انتظارات مشتری استفاده کرد.

نتیجه

با وجود دستگاه های متصل بسیاری برای استقرار مشاغل و با وجود زیرساخت های لازم برای استفاده از اینترنت اشیا به راحتی در ابر ، تصویب اینترنت اشیا به طور فزاینده ای در بین جامعه تجارت رایج می شود. پتانسیل آن برای دستیابی به پیشرفت در بسیاری از زمینه های فعالیت های تجاری ، این است که بدون توجه به صنعتی که در آن کار می کنند ، نادیده گرفتن صاحبان مشاغل یک فناوری دشوار است.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست از جمله ثبت دامنه ، خرید هاست ایران و خارج ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ایران و خارج ، هاست ابری و سرور ابری ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 91070308 تماس بگیرید تا با اعضای بخش فروش و پشتیبانی ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.

https://www.novinhost.org/blog/974-%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%DA%AF%DB%8C-%D8%AA%D8%BA%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%85%D8%AF%D8%B1%D9%86-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B7-iot.html

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی