نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی
  • ۰
  • ۰

حملات DDOS

حمله DDOS همانند حمله Brute force و فیشینگ از حملات مرسوم هکرها و مخربان اینترنتی است که به صورت عمده در سطح اینترنت وحود دارد. این حمله به طور کلی بر روی هر سرور و سرویسی که در شبکه داخلی و یا خارجی فعالیت کند ، قابل اجرا است و می‌توانند منجر به قطع سرویس و از دسترس خارج شدن سرور شود. حال در ادامه قصد داریم به معرفی حمله DDOS پرداخته و همچنین به علائم و نشانه‌های این حمله بر روی سرور اشاره کنیم. در این پست به معرفی حمله DDOS می پردازیم . با ما همراه باشید!

 

حملات DDOS



معرفی حمله DDOS

حملات DDOS که به فارسی آن را حمله منع سرویس می‌شناسند ، تلاش بر خارج کردن یک سرور از حالت سرویس‌دهی در شبکه و یا اینترنت را دارد. این حمله با ارسال پکت‌های بسیار زیاد با پروتکل و اشکال مختلف به سمت سرور ، پردازنده ، رم و سایر منابع سرور را اشغال کرده و به دلیل درگیر شدن پردازنده و رم برای پاسخ‌دهی به پکت‌های ارسالی هکر ، فشار پردازش را در سرور بالا برده و مانع پردازش اصلی سرور بر روی سرویس خود می‌شود.

 

حملات DDOS نوع توزیع شده حمله DOS است که به صورت کلی می‌توان به این شکل آن را تعریف کرد.

DOS : از یک سیستم با ابزارهای مختلف به سمت سرور پکت‌ها به صورت سریالی ارسال می‌گردد.

DDOS : پکت‌های ارسال شده توسط هکر از چندین سیستم و یا از یک سیستم با چندین کانکشن موازی به یک سرور ارسال می‌گردد. پس با این تعریف ساده می‌توان گفت حملات DDOS به نوعی خطرناک‌ تر و البته قدرتمند تر از حملات DOS است. امروزه حملات DOS به طور کلی استفاده نمی‌شود و عموماً هکرها از چندین سرور قدرتمند به سمت یک سرور حمله می‌کنند.

 

حال تا بدین جا با کلیت حملات DDOS آشنا شدید ، در ادامه به مواردی اشاره خواهیم کرد که شما می‌توانید متوجه شوید بر روی سرور شما حمله DDOS انجام می‌شود یا خیر؟

 

علائم و نشانه‌های حمله DDOS بر روی سیستم

 

  • سرور به کندی و با مکث زیاد سرویس‌دهی می‌کند.
  • سرور به کل از دسترس خارج می‌شود.
  • سرور نمی‌توانند یکی از چند سرویس فعال را پردازش و سرویس‌دهی کند.
  • قطع و وصل شدن سرور به طور مداوم و در بازه زمانی نامشخص
  • افزایش چشمگیر عملکرد پردازنده و سایر منابع سرور
  • افزایش اسپم‌های دریافتی بر روی ایمیل
  • و ...

 

در مجموع می‌توان گفت : اگر سرور به طور نامشخصی ، اطلاعات بسیار زیادی را دریافت کند که از حد معمول و نرمال آن سرویس بیشتر باشد و یا منابع سرور به شکل غیرقابل توجیهی اشغال شوند ، می‌توان گفت حملات DDOS بر روی سرور در حال انجام است.

 

نکته

مواردی که در بالا ذکر شد منوط به سرویس‌دهی صحیح سرور می‌باشد و ممکن است یک سرویس به دلایل مختلف از سرویس‌دهی خارج شده باشد ، مانند استاپ شدن یک سرویس و یا ...

 

انگیزه حملات DDOS

همچنان پس از گذشت سال‌های متمادی از اولین باری که از این نوع حمله استفاده شد ، انگیزه اصلی حمله DDOS مشخص نیست و گاهاً جنبه سرگرمی برای یک هکر دارد ؛ اما بیشتر شرکت‌های بزرگ در شرایطی خاص ، دست به حمله DDOS بر روی سایت‌های رقیب زده تا بتوانند برای دقایقی سرور رقیب خود را از سرویس‌دهی باز دارند و سرویس‌های خود را عرضه کنند. به هر شکل این حملات جز از دسترس خارج کردن یک سرویس ، کار دیگری را انجام نداده و تنها برای همین منظور نیز استفاده می‌گردد.

 

امیدواریم در پایان مطلب معرفی حمله DDOS برای شما مفید واقع شده باشد.

برای کسب اطلاعات در مورد خدمات ارائه شده توسط نوین هاست ، از جمله ثبت نام دامنه ، خرید هاست ، سرور مجازی در لوکیشن های مختلف ، سرور اختصاصی ، سرور مجازی ایران ، هاست اشتراکی و راه حل های هاستینگ ، به www.novinhost.org مراجعه کنید یا با شماره 66015891 تماس بگیرید تا با یکی از اعضای بخش فروش ما صحبت کنید. پیروز و سر بلند باشید.


  • ۹۷/۰۵/۱۳
  • نوین هاست

سرور مجازی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی