نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی
  • ۰
  • ۰

ماشین مجازی شیوه‌ای است که برای ارائه تمامی عملکردهای یک کامپیوتر واقعی در یک محیط « مجازی» مبتنی بر نرم‌افزار طراحی شده است. بسیاری از کاربران تجاری و حرفه ای غالبا از ماشینهای مجازی برای تقلید از قابلیت های سخت افزار قدیمی ، تقلید از نرم افزار ، عیب یابی مشکلات احتمالی پیکربندی قبل از نصب کامل و موارد دیگر استفاده می کنند. با این وجود کاربردهای ماشین مجازی بسیار بیشتر از این موارد است.

در این پست نوین هاست به معرفی کاربردهایی برای ماشین های مجازی می‌پردازد که ممکن است تا به حال از آنها استفاده نکرده باشید اما ارزش امتحان کردن را دارند، با ما همراه باشید!

 

چند کاربرد جالب ماشین های مجازی

هاست , سرور مجازی , ماشین مجازی

  • ترمیم اشکالات و آسیب های وارده به ساده‌ترین شکل ممکن

ترمیم آسیبهای وارده به سیستم همیشه یکی از اولویتهای اصلی هر سازمان و موسسهٔ تجاری بوده است ، اما به لطف ماشینهای مجازی این فرایند هرگز تا به این حد آسان و موثر نبوده است . همیشه ایجاد یک سوپاپ اطمینان جزء لاینفکی از برنامه‌های ترمیم آسیبها و تداوم کار  در شرکتها و موسسسات تجاری بوده است. به عبارت دیگر ، با استفاده از ماشین مجازی می توان گام موثری برای ایجاد حفاظت از کل محیط ( با استفاده از خود سیستم ) برداشت.

مزیت این کار این است که هم در صورت بروز اشکال، همچنان تمام داده‌ها و اطلاعات خود را در اختیار خواهید داشت و هم می‌توانید از طریق کامپیوترهای آسیب‌ندیدهٔ سیستم ، صرف نظر از نوع سخت‌افزارشان ، همچنان به محیط کار خود دسترسی داشته باشید و به این ترتیب بازدهی و کارایی سیستم خود را حفظ کنید.

  • حفظ و ذخیرهٔ داده‌ها و اطلاعات از سیستم های قدیمی

سیستمهای قدیمی و تاریخ‌گذشته صرفا سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای منسوخ‌شده و تاریخ گذشته نیستند ؛ این سیستمها  طبیعتا به مرور زمان کارایی خود را ازدست می‌دهند و در نتیجه یا کاهش بهره‌وری سبب تحمیل هزینه‌های واقعی به سازمان می‌شوند. با این وجود اطلاعات ذخیره‌شده بر روی این سیستمها همچنان برای سازمان مهم و قابل استفاده هستند.

بسیاری از سازمانها  بیشتر از آنچه که باید، از این سیستمهای قدیمی استفاده می‌کنند تا این اظلاعات ذخیره شده را تا حد امکان حفظ کنند. با این حال به لطف وجود ماشین مجازی دیگر انجام چنین کاری ضرورت ندارد. می‌توانید بدون آنکه حتی نگران از دست دادن یک کیلوبایت از اطلاعات مهم خود باشید ، از دست این سیستمهای قدیمی خلاص شوید و یا آنها را ارتقاء دهید. کافی است که اپلیکیشن های قدیمی اجرا کنید ؛ با این روش بسیاری از کاربران احتمالا حتی در وهلهٔ نخست متوجه ایجاد تغییر نیز نخواهند شد.

  • آزمایش یک نرم‌افزار یا سیستم عامل جدید

اگر مشتاقانه در انتظار استفاده از یک نسخهٔ جدید ویندوز یا لینوکس هستید و از ترس اینکه مبادا این نسخهٔ جدید باعث بروز اشکال در سیستم شما شود، نمی خواهید آن را بر روی سیستم اصلی خود نصب کنید، دیگر نیاز نیست که منتظر زمان ارتقاء سیستم خود بمانید ، کافی است که این نسخهٔ جدید را به جای سیستم اصلی بر روی ماشین مجازی نصب کنید.

می‌توانید بر روی ماشین مجازی یک کپی از نسخهٔ نصب شدهٔ موجود و تمام اطلاعات و داده‌های ذخیره‌شدهٔ خودتان ایجاد کنید تا بتوانید تغییراتی را که در صورت ارتقاء یک بخش از نرم‌افزار و یا کل سیستم عامل  به وجود می‌آید ، بطور دقیق مشاهده کنید.  اگر همهٔ کارها به خوبی پیش برود می‌توانید این نسخهٔ جدید را به سیستم اصلی خود منتقل کنید و اگر اشکالی وجود داشته باشد ، این فرصت را دارید که تا زمان ارائهٔ پیوست رسمی برای رفع این اشکال صبر کنید .

  • پایبندی به استفاده از اپلیکیشن های قدیمی

بسیاری از افراد با دردسرهای دانلود  نسخهٔ جدید اپلیکیشن مورد علاقهٔ خود صرفا به خاطر آنکه بهتر از  نسخهٔ قبلیش باشد، آشنا هستند. بسیاری از برنامه نویسان واقعا به خاطر بهبود عملکرد یک اپلیکیشن و افزایش رضایت کاربران ویژگیهای جدیدی را به آن اپلیکیشن اضافه می‌کنند ، اما درنهایت نتیجهٔ کار چندان تفاوتی با نسخهٔ قبلی ندارد ـ نسخهٔ جدید برنامه در مقایسه با نسخهٔ قدیمی مورد علاقهٔ شما جلوهٔ چندانی ندارد.

با این وجود ، زمانی که از ماشین مجازی استفاده می‌کنید ، هیچ چیز نمی‌تواند مانع استفادهٔ شما از آن نسخهٔ قدیمی موردعلاقه‌تان شود، حتی اگر سیستم عامل مورد استفادهٔ شما برای اجرای آن اپلیکیشن بیش از حد نو و مدرن باشد . آیا هنوز هم اپلیکیشن هایی دارید که مربوط به ویندوز ۹۵ یا ویندوز ۹۸ باشد و به آن علاقه داشته باشید ؟ سیستم عامل مورد نظر خود را بر روی ماشین مجازی نصب کنید و همچنان از اپلیکیشن مورد علاقهٔ خود استفاده کنید.

 

استفاده ماشین مجازی به عنوان یک Sandbox اینترنتی حقیقی

و سرانجام یکی از جالب‌ترین کاربردهایی که احتمالا تا به حال امتحان نکرده‌اید ، استفاده از ماشین مجازی به عنوان یک Sandbox  اینترنتی حقیقی است . Sandbox یک فضای مجازی و جداگانه است که می‌توان یک نرم‌افزار را در آن اجرا کرد بدون آنکه تأثیری بر سایر بخشهای کامپیوتر ایجاد کند.

نصب و اجرای مرورگر وب بر روی ماشین مجازی گام را از این هم فراتر می‌نهد ، به این صورت که حتی اگر مورد حملهٔ هکرها قرار بگیرید و یا ویروسهای مخرب سیستم شما را از کار بیندازند،  ماشین مجازی شما کاملا جدا از سیستم هاست باقی می‌ماند و این به آن معنی است که دیگر خطراز دست رفتن فایلها و اطلاعات ضروری و حیاتی شما وجود ندارد. می توانید در آرامش کامل به وب‌گردی در اینترنت بپردازید و بدون آنکه نگران عواقب احتمالی باشید ، برروی هر لینکی که دوست دارید کلیک کنید.

این موارد چند نمونه از کاربردهای مختلف ماشین مجازی هستند. زمانی که کار با ماشین مجازی را شروع کنید، به مرور متوجه خواهید شد که  محیط مجازی تا چه حد ارزشمند است و ماشین مجازی چه به عنوان یک مفهوم و چه به عنوان یک تکنیک این امکان را به شما می‌دهد که بتوانید باهر نوع سخت‌افزاری ، احساس لذتبخش آرامش را در استفاده از اینترنت و سسیتم خود تجربه کنید.

https://www.novinhost.org/blog/951-%DA%86%D9%86%D8%AF-%DA%A9%D8%A7%D8%B1%D8%A8%D8%B1%D8%AF-%D8%AC%D8%A7%D9%84%D8%A8-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C.html

  • ۹۸/۱۲/۰۸
  • نوین هاست

سرور مجازی

ماشین مجازی

هاست

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی