نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی
  • ۰
  • ۰

معمولا زمانی که می‌خواهید مناسب‌ترین برنامه را برای  میزبانی وب اشتراکی پروژهٔ اختصاصی خود انتخاب کنید ، دچار سردرگمی می‌شوید. در این مواقع  قابلیتها و امکانات برنامه هیچگاه مرتب و سازمان‌یافته نیستند. اصطلاحات و تعاریف هیچگاه با یکدیگر همخوانی ندارند. و قیمتها نیز بر حسب تخفیفهای موجود و طول مدت انجام برنامه متفاوتند.

 اما با وجود برنامه‌های هاستینگ اختصاصی وردپرس تقریبا این مشکلات برطرف شده اند. امروزه تقریبا تمام شرکت های هاستینگ نوعی از « برنامه هاستینگ وردپرس» را به مشتریان خود ارائه می‌کنند. این برنامه‌ها گاهی همان برنامه‌های قبلی هستند که تنها نام و عنوانشان تغییر کرده است . گاهی اوقات با توجه به خدمات اضافی که ارائه می‌کنند از قیمت مناسبی برخوردارند و گاهی اوقات نیز به خاطر شکل زیبای معرفی قابلیتها و امکاناتشان به خوبی فروش می‌روند.

 

مقایسه هاست وردپرس و میزبانی وب اشتراکی

سرور ایران , خرید سرور ایران , سرور مجازی ایران

مقایسه هاست وردپرس و میزبانی وب اشتراکی

این شرایط به طرز عجیبی گیج‌کننده است ـ زیرا نکته این است که نرم‌افزار وردپرس بر روی یک وب هاست معمولی  نیز به خوبی اجرا می‌شود . برای اجرای نرم‌افزار وردپرس لزوما نیازی به هاستینگ اختصاصی وردپرس نیست. تمام آنچه که نیاز دارید یک حساب کاربری تحت لینوکس است که از PHP و MySQL پشتیبانی ‌کند . با این حساب برنامه‌های  هاستینگ وردپرس چه تفاوتی با  برنامه‌های هاستینگ وب دارد؟

گاهی اوقات برنامه‌های اختصاصی وردپرس واقعا ارزش هزینه‌کردن را دارد. وردپرس احتیاجات و الزاماتی دارد که معمولا چندان «عمومی» نیستند ، لذا برخی از شرکتها قادر هستند که بطور رسمی خدمات ، پشتیبانی و عملکرد بهتری برای برنامه‌های نصب شدهٔ وردپرس ارائه کنند.

نوین هاست در این مطلب سعی دارد در کنار معرفی قابلیتهایی که ارزش هزینه‌کردن دارند ، در شناخت تفاوتهای این دو  و همچنین آشنایی با مواردی که در هنگام خرید یک هاست مناسب برای پروژه‌های  اختصاصی خود باید به آنها توجه کنید به شما کمک کند.

 

مروری بر هاستینگ وردپرس و میزبانی وب اشتراکی

نرم‌افزار وردپرس به خوبی در یک وب‌هاست استاندارد اجرا می‌شود . در حقیقت اکثر شرکتها یک نصب‌کنندهٔ خودکار ارائه می‌کنند که انجام این فرایند را آسان کند. با این وجود برنامه‌های هاست وردپرس باید قابلیتهایی را ارائه کنند که ....

  1. شرکت هاستینگ با استفاده از آنها بتواند بهتر از شما خدمات را در «سطح جهانی » ارائه نماید .
  2. شرکت هاستینگ بتواند با استفاده از آنها یک هاستینگ باثبات و پایدار داشته باشد .
  3. شرکت هاستینگ بتواند با استفاده از آنها بسته‌ای را ارائه نماید که نسبت به آنچه که شما می‌توانید شخصا خریداری نمایید ، ارزش بیشتری داشته باشد .

اگر یک برنامهٔ هاستینگ وردپرس با وجود هزینهٔ بالاتر این سه شرط را نداشته باشد، استفاده از آن یک معاملهٔ زیان‌ده خواهد بود .

بنابراین می‌گویند تمام برنامه‌های هاستینگ وردپرس را در گروه خریدهای اضافی گران‌قیمت قرار ندهید؛ بعضی از این برنامه‌‌ها ارزشمندند و برخی نیز جالب هستند . هدف شما به عنوان مشتری آن است که بدانید واقعا به چه امکانات و قابلیتهایی نیاز دارید.

 

 امکانات قابل توجه هاستینگ وردپرس

ویژگیها و امکانات فراوانی هستند که شرکتهای هاستینگ در زمان فروش محصولات خود به‌ آنها می‌پردازند و یا آنها را به شکلی برجسته‌تر مطرح می‌کنند. در ادامهٔ این مطلب به ذکر توانایی‌ها و امکاناتی که در هاستینگ وردپرس مورد توجه قرار می‌گیرند، می‌پردازیم.

سپس همین کار را در مورد میزبانی وب اشتراکی استاندارد انجام می‌دهیم.

 

سرعت و عملکرد

متغیرهای بسیاری بر سرعت یک سایت تأثیر می‌گذارند. به ویژه در وردپرس، صرفا یک عامل به تنهایی سبب افزایش سرعت وب‌سایت شما نمی‌شود.

 

مزایای هاستینگ وردپرس

هاستینگ وردپرس به آن معنی است که حساب کاربری شما با سایر برنامه‌های وردپرس نصب شده به صورت مشترک از یک سرور استفاده می‌کند. این امر به آن معنی است که :

  1. میزان مصرف منابع سرور را بیشتر قابل پیش‌بینی است .
  2. پیکربندی و تنظیمات سرور می‌تواند اختصاصی تر باشد .
  3. به علت وجود شرایط ۱ و ۲ می‌توان سیستم را با سرعت بیشتری ارتقاء داد.

شرکتهای هاستینگ در پیکربندی و تنظیمات خود از سایر شرکتها و موسسات جلوتر هستند. با این  وجود  به سختی می‌توان گفت که «واقعا» چه کسی چه کاری انجام می‌دهد. برای دیدن آنچه که هر شرکتی « در واقعیت » انجام می‌دهد مهم است که نتایج و آمار کارهای خوب هر کدام را ببینید. اگر مواردی مانند "افزایش حافظه PHP" یا "NGINX" یا "PHP7" را بینید – متوجه می‌شوید که کارهای ویژه‌ای برای پیکربندی پیشرفته وردپرس انجام داده اند.

 

حال همین کار را با میزبانی وب اشتراکی انجام دهید.

 بنابراین همه چیز عالی به نظر می‌رسد . اما راز فاش‌شدهٔ سرعت بالای وردپرس این است که می‌توان ۹۰٪ از برنامهٔ تخصصی هاستینگ وردپرس را بر روی یک حساب کاربری هاستینگ قدرتمند و استاندارد انجام داد . این مسئله مانند خریدن یک خانه است . فرض کنید که می‌خواهید خانه‌ٔ مناسبی برای « پذیرایی از مهمانان خود » بخرید؛ خانه‌های پیش‌ساخته که اثاثیهٔ خوب و دکوراسیون و آشپزخانهٔ زیبایی دارند ، اما می‌توانید خودتان با سلیقهٔ خودتان یک خانهٔ عالی برای « پذیرایی از مهمانهایتان» بسازید، البته به این شرط که یک خانهٔ محکم در اختیار داشته باشید.

اغلب شرکتهای هاستینگ امکان تغییر نسخهٔ PHP و اختصاص حافظهٔ بیشتر را دارند. اگر سرور شما زمان پاسخگویی قابل قبولی دارد ، می‌توانید تمام حافظهٔ cache مورد نیاز خود را تنها از طریق یک plugin تأمین کنید . اگر فرصت کافی برای شناخت تمام عوامل موثر بر سرعت سایت  دارید ، یک حساب کاربری هاستینگ استاندارد اشتراکی ( و ارزان‌تر) برای شما کافی است .

در حقیقت ، اکثر شرکت های هاستینگ امکان تنظیمات حتی پیشرفته مانند NGINX را به حساب های کاربری  VPS  می دهند. در نهایت هزینه‌ای که شما برای استفاده از برنامه‌های هاستینگ وردپرس می‌پردازید ، در حقیقت بابت راحتی کار با آنهاست. این برنامه‌ها قابلیتهای عملکردی متعددی را که شما خودتان می‌توانید در یک میزبانی وب اشتراکی استاندارد جمع کنید، یکجا دارند . می‌گویند تفاوت واقعی این دو نوع هاستینگ در پیکربندی خام و تخصیص منابع است که در ادامهٔ مطلب به آنها می‌پردازیم.

 

پیکربندی و تخصیص منابع

همانگونه که پیش از این اشاره شد تفاوت اصلی بین برنامه‌های «هاستینگ وردپرس » و برنامه‌های « میزبانی وب اشتراکی استاندارد » برای شرکتهای هاستینگ آن است که آنها می‌دانند که چه چیزی بر روی یک سرور اختصاصی اجرا خواهد شد.

 از آنجا که آنها از آنچه که اجرا خواهد شد آگاهی دارند ، می‌توانند سرور را به صورت اختصاصی برای وردپرس پیکربندی کنند  منابع لازم را نیز به صورت اختصاصی برای وردپرس به آن اختصاص دهند. برخی از این ویژگیها و قابلیتها همچون plugin « معمول» که به صورت خودکار نصب می‌شوند، تقریبا بی‌استفاده هستند ، اما برخی دیگر بسیار مفیدند و ارزش پرداخت هزینه را دارند.

 

مزایای هاستینگ وردپرس

برنامه‌های هاستینگ وردپرس قادر هستند که بسیاری از تکنولوژیهای وب را برای نصب سریع‌تر در وردپرس از قبل پیکربندی و تنظیم کنند. مثلا استفاده از SSL در وردپرس کار چندان پیچیده‌ای نیست اما نیاز به طی مراحل متعدد دارد. برنامهٔ هاستینگ وردپرس می‌تواند یک برنامهٔ نصب از پیش‌تنظیم‌شده برای آن تهیه کند.

برای شبکهٔ ارائهٔ محتوا (CDN) نیز می‌تواند همین کار را انجام دهد. CDNسرعت ارائهٔ مطالب و محتوا را در سراسر جهان افزایش می‌دهد.  

اتصال و پیوند به وردپرس کار چندان سختی نیست اما برای آن باید چند مرحله گذرانده شود. برنامهٔ هاستینگ وردپرس می‌تواند یک «اتصال » خودکار ایجاد کند.

همین کار در مورد سایتهای مرحله‌ای ( مانند سایتهای آزمایشی که به تدریج با سایت اصلی همگام می‌شوند) یا تخصیص حافظه و نصب‌کننده‌های خودکار نیز انجام می‌شود.

 

حال همین کار را با میزبانی وب اشتراکی انجام دهید.

نکته‌ای که در مورد تخصیص منابع و پیکربندی وجود دارد آن است که هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید مستقیما برای راحتی و آسانی کار می‌پردازید. این امر به خودی خود مسئلهٔ بدی نیست و خیلی اوقات ارزش پرداخت هزینه را دارد. اما قبل از خرید برنامه‌ای که به شما وعده داده است که قابلیتها و امکانات وردپرس را به شما ارائه خواهد کرد ، مهم است که بدانید کمتر قابلیتی وجود دارد که شما خودتان  نتوانید آن را بر روی یک میزبانی وب اشتراکی استاندارد ایجاد کنید. مثلا بسیاری از شرکتهای هاستینگ میزان حافظهٔ تخصیص‌یافته را محدود می‌کنند، اما شما می‌توانید آن را از طریق ویرایش wp-config.php افزایش دهید. ممکن است برای انجام این کار نیاز به آموزش و استفاده از سرویس یک شخص ثالث داشته باشید، اما به هر حال انجام آن امکان‌پذیر است.

گاهی اوقات پرداخت  چنین هزینه‌هایی یک هزینهٔ اضافی و بی‌مورد است ، اما گاهی اوقات ـ مثلا در مورد امنیت سایت ـ می‌تواند  وجه تمایز یک سایت خوب و یک سایت بد باشد.

 

امنیت و آسیب‌پذیری

امنیت وردپرس به نظر پیچیده می‌رسد اما الزاما اینگونه نیست. وردپرس ذاتا ایمن است . وردپرس به دلیل محبوبیت زیادی که دارد از نظر ایمنی چندان خوشنام نیست، علاوه بر این به هر « نرم‌افزار plugin » اجازهٔ نصب می‌دهد که همین امر آسیب‌پذیری آن را افزایش می‌دهد.

ایمن‌سازی سایتتان شبیه به ایمن‌سازی خانه‌تان است ، نمی‌توانید تضمین کنید که هیچگاه مورد حمله و یا سرقت قرار نمی‌گیرد اما می‌توانید احتمال وقوع آن را کم کنید. انجام اقدامات احتیاطی در برابر اکثر حملات از سایت شما محافظت می‌کند ، اما داشتن یک پشتیبان  در صورتی که شخصی « واقعا» بخواهد به صورت غیرمجاز به سایت شما وارد شود ، اهمیت زیادی دارد.

 

مزایای هاستینگ وردپرس

برنامه‌های هاستینگ وردپرس می‌توانند همانگونه که منابع را تخصیص می دهند امکان پیش‌بینی را نیز برای شرکتهای هاستینگ فراهم کنند تا آنها بتوانند خدمات نگهداری و مراقبتی یکسانی را در اختیار تمامی کاربران خود قرار دهند. این برنامه‌ها قادرند تمام سرورهایی را که وردپرس بر روی آنها اجرا می‌شود به گونه‌ای ایمن‌سازی کنند که بتوانند از خود در برابر حملات اختصاصی وردپرس از خود محافظت کنند. این برنامه‌ها می‌توانند سرور را در حجم وسیع ارتقاء دهند و در صورت لزوم بلافاصله برای نرم‌افزارهای خود پیوستهای امنیتی درخواست کنند؛ همچنین می‌توانند از میان حسابهای کاربری متعدد حسابهای ناامن و خطرساز را شناسایی کنند. به عبارت دیگر ، از آنجا که این برنامه‌ها از تمام حسابهای کاربری وردپرس خود  یکسان نگهداری و محافظت می‌کنند می‌توانند خدمات نگهداری و مراقبتی روتین را به آنان ارائه نمایند.

 

حال همین کار را با میزبانی وب اشتراکی انجام دهید.

می‌گویند اغلب سرویسهای اختصاصی هاستینگ وردپرس روتین هستند و به ندرت دچار فراز و نشیب می‌شوند.

صرفا استفاده از برنامهٔ هاستینگ وردپرس به معنی امنیت کامل سیستم نیست . شما همچنان به رمز عبورهای قوی نیاز دارید و لازم است که از pluginهای معتبر و ترجیحا کمترین تعداد plugin استفاده کنید.

ممکن است سرویسهای هاستینگ وردپرس بتوانند خدمات نگهداری روتین را برای شما انجام دهند، اما این کاری است که خودتان هم به راحتی می‌توانید انجامش دهید.

تفاوت اصلی بین این دو هاستینگ از نظر ایمنی هم همان مسئلهٔ سادگی و آسانی کار است . اما سادگی و آسانی که به ایجاد عادت منجر می‌شود. اقدامات امنیتی به معنای داشتن عادات ایمن است.

اگر از آن دسته افرادی هستید که برای داشتن عادات خوب به سادگی و راحتی نیاز دارید ، پس قابلیتهای امنیتی برنامه‌های هاستینگ وردپرس برایتان اهمیت خواهد داشت .

اگر از آن دسته افرادی هستید که خودتان عادات و سیستم کاری خود را به وجود می‌آورید ( و به شکل فعال از سایت خود استفاده می‌کنید ) ، پس شما می‌توانید هر نوع قابلیت امنیتی را بر روی میزبانی وب اشتراکی استاندارد ایجاد کنید . در حقیقت گاهی با استفاده از یک plugin سوم ( شخص ثالث) ، خودتان می‌توانید اقدامات امنیتی را حتی بهتر از برنامه‌های هاستینگ وردپرس انجام دهید.

 

پشتیبانی و خدمات مشتریان

شناخت نیازها و عادات بر پشتیبانی و خدمات مشتریان نیز تأثیر می‌گذارد.

تا زمانی که به پشتیبانی مشتریان نیاز ندارید به سادگی می‌توانید آن را از کارهای خود حذف کنید. و در هنگام کار با وردپرس به آن نیاز خواهید داشت . وردپرس بخشهای مجزا و فعالی دارد که می‌توانند خیلی سریع باعث بروز مشکل شوند. از آنجا که وردپرس یک نرم‌افزار رایگان و مورد حمایت عموم  افراد است از  پشتیبانی حرفه‌ای همراه با نصب برخوردار نیست. زمانی که نرم‌افزار وردپرس را نصب می‌کنید ، باید بر توانایی عیب‌یابی و رفع مشکلات خودتان تکیه کنید. تنها خودتان مسئول رفع مشکلات کار با آن هستید.

بخش پشتیبانی شرکت هاستینگ شما معمولا تنها مشکلات مربوط به حساب کاربری هاستینگ شما را برطرف می‌کند و اقدامی در مورد مشکلات نرم‌افزار نصب‌شده بر روی حساب کاربری شما انجام نخواهد داد.

 

مزایای هاستینگ وردپرس

زمانی که یک شرکت هاستینگ برنامهٔ هاستینگ وردپرس را به شما می‌فروشد، معمولا به نوعی تعهد می‌دهد که تا حدودی پشتیبانی نرم‌افزار را نیز برای شما انجام دهد.  و این « حدود»  به شرکت هاستینگ مربوطه بستگی دارد. مهم است که برای آگاهی از حدود تعهدات شرکت ، متن قرارداد مربوطه  را بطور کامل بخوانید . اگر شرکت هاستینگ مربوطه یک شرکت هاستینگ تخصصی  حرفه‌ای باشد ممکن است که مسئولیت تمام مشکلات را بر عهده گرفته و آنها را به راحتی حل کند . برخی شرکتها نیز تنها متعهد می‌شوند که در مورد مشکلات وردپرس به نمایندهٔ شما آموزش دهند.

 

حال همین کار را با میزبانی وب اشتراکی انجام دهید.

 بخش عمدهٔ تجارت بسیاری از شرکتهای هاستینگ با استفاده از  وردپرس صورت می‌گیرد . بسیاری از شرکتهای هاستینگ نیز از ابتدا و به صورت پیش‌فرض شرکت هاستینگ وردپرس بوده‌اند. اگر شما با چنین شرکتهایی کار می‌کنید ، پس نمایندهٔ فنی شما در مشکلات معمول وردپرس خبره خواهد بود . علاوه بر این شما همیشه می‌توانید از گوگل و انجمنهای WordPress.org کمک بگیرید. ممکن است این دورهٔ آموزشی مدتی طول بکشد و چندین مرحله داشته باشد ، اما رایگان است و گاهی اوقات کیفیت آن از اینکه بخواهید خودتان به مشکلات رسیدگی کنید ، بهتر است و مطالبی نیز در مورد سایت خود فرامی‌گیرید.

در هر حال انتخابی که می‌کنید به هزینه‌ای که برای راحتی کار می‌پردازید ، مربوط می‌شود. می‌خواهید یک گزینهٔ واحد و شیوهٔ دسترسی به پشتیبان ( برنامهٔ هاستینگ وردپرس) را داشته باشید و یا اینکه می‌خواهید خودتان شخصا سیستم خود را جمع کنید ( برنامهٔ میزبانی وب اشتراکی استاندارد)؟

 

نرم‌افزار و امکانات جنبی اضافی میزبانی وب اشتراکی

این تعادل میان انتخاب نرم‌افزار دست‌سوم خودتان  بسته‌های همراه آن به نرم‌افزار و قابلیتهای اضافی ( جنبی) منتهی می‌شود.  بسیاری از برنامه‌های هاستینگ وردپرس به همراه برنامهٔ وردپرس بسته‌های نرم‌افزاری و یا قابلیتهای فراوانی را به عنوان امتیاز ارائه می‌کنند. این قابلیتها ممکن است شامل مواردی همچون تمهای مختلف زمینه، انواع plugin و یا حتی گواهیهای تأییدیهٔ SSL و یا اشتراک استفاده از CDN باشد . به هرحال این امتیازها می‌توانند بسیار جذاب باشند.

نکتهٔ مهمی که در اینجا وجود دارد باز هم همان انتخاب راحتی کار به کنترل کار و اندیشیدن در مورد آنچه که واقعا به‌آن نیاز دارید ، است.

 

مزایای هاستینگ وردپرس

معمولا سرویسهای ارائه شده همراه با برنامه‌های هاستینگ وردپرس هنگام کار با این برنامه‌ها به خوبی کار می‌کنند . این سرویسها معمولا به سادگی قابل نصب هستند و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند.

با استفاده از SSL،  بدون آنکه نیازی به یک طرف سوم ( شخص ثالث) داشته باشید می‌توانید خیلی سریع سایت خود را ایمن‌سازی کنید .

با استفاده از CDN می‌توانید بدون انجام تنظیمات گیج‌کننده و کلیدهای API ، سرعت سایت خود را افزایش دهید.

 با استفاده از اشتراک در مجموعهٔ تم‌ها ، می‌توانید به صورت رایگان به مجموعهٔ بزرگی از طرح های پیش‌زمینه دسترسی داشته باشید.

 

حال همین کار را با میزبانی وب اشتراکی انجام دهید.

جنبهٔ نه چندان مطلوب ماجرا این است که شما اگر برنامه‌ریزی داشته باشید و در زمان مناسب اقدام کنید، می‌توانید تمام نرم‌افزار و قابلیتهای جنبی عرضه‌شده همراه هاستینگ وردپرس را با قیمت مناسب‌تری تهیه کنید.

سازندگان طرحهای پیش‌زمینه با قیمتهای نسبتا ارزان به راحتی در دسترس هستند. می‌توانید طرح مورد نظر خود را در اینترنت پیدا کنید و آن را به صورت فردی اینترنتی سفارش دهید، در مورد انواع plugin نیز وضع به همین منوال است.

SSLs, CDNs و سایر قابلیتهای  جنبی ارائه‌شده نیز با توجه به قیمت و مشخصات مورد درخواست شما در سایتهای اینترنتی در دسترس هستند.

 

خلاصه

بطور خلاصه می‌توان هاستینگ وردپرس را در برابر میزبانی وب اشتراکی نوعی سادگی در برابر داشتن کنترل دانست. اگر سادگی کار با هاستینگ وردپرس برای شما اهمیت و ارزش بیشتری دارد ، پس این هاستینگ را برای استفاده انتخاب کنید. اگر بودجهٔ محدودی دارید و صرفا می‌خواهید کنترل بیشتری بر روی سرویسهای جنبی و سرویسهای شخص ثالث داشته باشید ، با اطمینان میزبانی وب اشتراکی استاندارد را برای استفاده انتخاب کنید. وردپرس برای همگان ساخته شده است ؛ برای آنکه به خوبی اجرا شود نیازی به سرویسهای هاستینگ تخصصی نداشته و نخواهد داشت.

https://www.novinhost.org/blog/948-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%B1%D8%A7%DA%A9%DB%8C-vs-%D9%87%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%D9%88%D8%B1%D8%AF%D9%BE%D8%B1%D8%B3.html

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی