نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی

ارائه دهنده خدمات طراحی سایت ، هاستینگ و سرور

نوین هاست ،ارائه دهنده خدمات هاست و سرور مجازی
  • ۰
  • ۰

Cisco تخمین می زند که تا سال 2019 ، 86 درصد از حجم کار شرکت های تجاری جهان  در سرور ابری انجام و ذخیره  شود.  در حال حاضر ، بسیاری از سازمان ها برای ذخیره سازی داده ها و اطلاعات خود از روش ترکیبی  که شامل ترکیبی از سرورهای اختصاصی و مجازی است،  استفاده می کنند . هنگام انتخاب یکی از سرورهای اختصاصی یا مجازی باید به عوامل مختلفی از جمله بودجه ، عملکرد مورد نیاز ، منابع و موارد دیگر توجه کرد. با نوین هاست همراه باشید تا مروری بر عوامل مهم برای   تصمیم گیری در مورد سرور مناسب  داشته باشید.

 

انتخاب سرور مجازی برای یک شرکت تجاری

سرور مجازی آلمان , سرور مجازی فرانسه , سرور مجازی ترکیه , سرور آلمان , سرور فرانسه , سرور ترکیه

بودجه

یکی از مزایای اصلی مجازی سازی صرفه جویی در هزینه‌ها است. مطالعات موردی نشان می دهند که شرکت های تجاری می توانند با انجام مجازی‌سازی  سالانه ده ها یا حتی صدها هزار دلار در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند. شما می‌توانید با وجود پرداخت هزینه‌های مجازی‌سازی  به صورت ماهانه ، در موارد زیر صرفه‌جویی کنید:

  • سخت‌افزار
  • گسترش
  • ابزار و وسایل
  • امکانات
  • نیروی انسانی/ کارشناس

علاوه بر این مجازی سازی به شرکت های تجاری امکان می دهد که در صورت بروز تغیرات جزئی قادر باشند قدری سیستم خود را گسترش دند و یا از حجم آن بکاهند. با استفاده از مجازی سازی ، دیگر لازم نیست بابت  سرور و دریافت خدمات افزایش یا کاهش سرویس  هزینه‌ای  بپردازید.

عملکرد

صرف نظر از اینکه کدام سرور را انتخاب می کنید ، بسیار ضروری است که  از نیازهای شرکت تجاری خود شناخت کاملی داشته باشید  .  یک عرضه‌کنندهٔ  معتبر خدمات مجازی سازی می تواند راهنمای خوبی برای شما باشد و شما را در طی  این فرآیند و درک اینکه کدام داده ها ، برنامه ها و فرایندها برای عملکرد و سلامت شرکت تجاری شما مهم هستند ، کمک کند. برخی اپلیکیشنها به‌خاطر آسیب‌پذیری بیشتری که در برابر خطرات عملکردی دارند ، ممکن است به منابع یک سرور اتصاصی‌تر نیاز داشته باشند .

در موارد دیگر ، وقتی صحبت از ابزاری  است که بندرت مورد استفاده قرار می گیرند ، ممکن است بخواهید که عملکرد و سرعت را برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها قربانی کنید. صرف‌نظر از اینکه کدامیک را انتخاب می‌کنید ، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و یا عملکرد و سرعت بهتر، برای آنکه بیشترین رضایت را از کار با تجهیزات اختصاصی و یا عرضه‌کنندهٔ خدمات مجازی‌سازی داشته باشید ، مهم است که شناخت کامل و دقیقی از عملکردهای مورد نیاز شرکت تجاری خود داشته باشید .

تداوم فعالیت شرکت

از آنجا که سرورهای مجازی معمولا در خارج از شرکت یا موسسهٔ شما قرار دارند ، شما ازیک امتیاز بزرگ یعنی توانایی  بازیابی سریع سیستم ، در صورت بروز بحران ، برخوردار هستید. در بسیاری موارد ، عرضه‌کنندگان سرورهای مجازی با برنامه ریزی مناسب برای کاهش ریسک می توانند سبب بهبود چشمگیر برنامه ریزیهای شما برای تداوم فعالیت شرکت شوند. در هنگام تصمیم‌گیری توانایی شرکت تجاری خود را در تحمل ضررهای احتمالی به ابزار و داراییهای شرکت و  یا دوره هایی که شرکتتان به داده‌ها و اطلاعات دسترسی ندارند، در نظر بگیرید.

کاهش خطر

کاهش میزان خطر در نهایت به پیکربندی و تنظیمات سرورهای اختصاصی یا مجازی شما بستگی دارد. اگرتمام فایلهای کاری و اطلاعات شرکت خود را بر روی یک دستگاه که یا در داخل شرکت تجاری و یا در یک محیط مجازی واحد که از سوی یک شرکت عرضه‌کننده ارائه شده‌است ، نگهداری می‌کنید ، در صورت بروز نقص یا خرابی سیستم با فاجعه‌ای ویران‌کننده روبرو خواهید شد.  

در بسیاری از موارد ، شرکت ها با استفاده از شرکتهای مختلف خدمات مجازی سازی که سرویسهای مناسبی برای حفاظت از اطلاعات شرکت تجاری در مقابل خرابی سخت افزار وهمچنین  پشتیبان گیری از اطلاعات هم در داخل شرکت  و هم خارج از آن ارائه می‌کنند  ، می‌توانند میزان  خطر را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

امنیت اطلاعات

امنیت سرورهای اختصاصی یا مجازی تا حد زیادی به پیکربندی سرور ، دانش کارکنان و محیط بستگی دارد. این عوامل نیز تقریباً مانند کاهش خطر ، بسته به نیازهای منحصر به فرد و منابع داخلی یک شرکت متفاوتند. انتقال فایلهای کاری و اطلاعات به سرور مجازی  برای بسیاری از سازمانها  که حداقل بودجه یا سخت افزار را در اختیار دارند ، می تواند دستاوردهای قابل توجهی در حفاظت از امنیت شرکت تجاری داشته باشد.

کنترل فضا و محیط

حجم داده های بسیاری از سازمان ها به سرعت در حال افزایش است ، که می تواند چالش های مربوط به فضا را برای تیم های IT به وجود آورد. اگر فضای کافی برای ذخیره سازی و نگهداری داده‌ها و کنترل دما دمای سرورهای خود ندارید ، احتمالاً زمان آن رسیده است که از یک فضای جنبی برای سروراختصاصی خود  ویا از  مجازی سازی استفاده کنید. با  افزایش حجم داده ها ، حفظ دما و رطوبت مناسب می تواند مشکلات بیشتری  نیز برای شما به وجود بیاورد .

دانش کارکنان

آیا کارمندان شما از دانش و اطلاعات گسترده  برای مدیریت مناسب خرید ، نگهداری ، پیکربندی و امنیت سرور برخوردار هستند؟ شاید مهمتر از آن ، آیا آنها از بهترین روشها برای افزایش کارآیی و تحقق صرفه جویی در هزینه آگاهی دارند؟ انتقال کار شرکت تجاری به سرور مجازی می تواند تیم IT شما را از پرداختن به مسائل مربوط به ذخیرهٔ داده ها و مدیریت سرور آزاد کند و به آنها اجازه دهد تا بیشتر به سایر اولویت ها و فرصت های مربوط به  صرفه‌جویی در  هزینه‌ها  توجه کنند.

رشد پیش‌بینی شدهٔ حجم کار

وقتی سیستم شما مجازی باشد ، می‌توانید به سادگی و تنها با یک مکالمهٔ ساده میزان حافظه یا قدرت پردازش سیستم خود را افزایش دهید . در اکثر موارد ، افزایش یا کاهش حجم و کارایی سرورهای مجازی براس شما ساده‌تر است ، زیرا شما مالک سرور و یا مسئول راه‌اندازی، پیکربندی و ارزیابی آن نیستید. اگر داده‌ها و یا اپلیکیشنهای مورد نیاز شرکت شما خیلی سریع و ناگهانی افزایش پیدا کند، با استفاده ازیک جابجایی سریع سیستم به  سرور مجازی می‌توانید به مقدار قابل توجهی در منابع و زمان صرفه‌جویی کنید .

طرحهای جابجایی سیستم

بسیاری از شرکتها و سازمانها ترجیح می‌دهند که فایلهای کاری خود را به تدریج و به مرور زمان به سرور مجازی منتقل کنند . اگر شما هم چنین برنامه‌ای دارید ، می‌توانید در مورد ابزارهای انتقال سیستم و همچنین سازگاری اپلیکیشنها با عرضه‌کنندهٔ سرور مجازی مورد نظر گفتگو کنید. اجازه ندهید که ترس از مهاجرت پیچیده در راه تصمیم شما برای شروع عمدتاً مجازی قرار گیرد.

بیشتر مشاغل دریافتند که مهاجرت به مجازی سازی ، حتی اگر به مرور زمان به کندی انجام شود ، بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنند. اجازه ندهید که ترس ازیک مهاجرت پیچیده  مانعی درمقابل  تصمیم شما برای اقدام به استفاده از سرور مجازی به عنوان  سرور اصلی شرکت ، قرار گیرد . بیشتر شرکت های تجاری و سازمانها  دریافته‌اند که جابجایی  به سرور مجازی ، حتی اگر به مرور زمان و  به کندی انجام شود ، بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می‌کرده‌اند.

نوع داده

برخی از انواع فایلهای کاری اهمیت چندانی ندارند  و ممکن است نیازی به انتقال آنها به سرور مجازی نباشد . ممکن است فایلهای دادهٔ خاصی داشته باشید که حاوی اطلاعات مربوط به پرداختها ، سلامتی سیستم  ، یا انواع دیگری از اطلاعاتی  که به‌طور منظم  و دوره‌ای مورد نیاز باشند ، نیستند ؛  در این موارد ، استفاده از یک سرور اختصاصی اصلی  که از قبل در اختیار داشته‌اید می تواند انتخاب مناسبی  برای نگهداری این فایلها باشد.

در یک مطالعه موردی در کالج وست مینستر ، تیم IT تصمیم گرفت که ضمن ذخیره کردن بیشتر حجم کلی کار در سرور مجازی ، برای ذخیرهٔ فیلمهای ضبط‌شده توسط دوربینها از سرورهای اختصاصی استفاده کند. دلیل این تصمیم  آن بود که هرچند این فیلمهای ضبط‌شده مهم بودند، اما جزو کارها و وظایف اصلی سازمان محسوب نمی‌شدند.   تیم IT   این کالج  احساس کردند  که با استفاده از یک سرور اصلی که قبلاً متعلق به کالج  بود ، می توانند های مسئولیت   ذخیره و نگهداری این داده ها  را به سیستم داخل سازمانی و سرور اختصاصی متعلق به آن بسپارند.

الزام به رعایت استانداردها و قوانین

مهم است که در صورت تمایل به رعایت HIPAA ، PCI ،  Sarbanes-Oxley یا سایر الزامات نظارتی ، توانایی خود را در حفظ انطباق بااین الزامات به دقت ارزیابی کنید. سرورهای اختصاصی و مجازی باید کلیه استانداردهای مقرر در قانون را رعایت کنند. به طور معمول ، این انطباق توسط حسابرسان مستقل اندازه گیری  و تأیید می شود.

https://www.novinhost.org/blog/941-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D9%88%D8%B1-%D9%85%D8%AC%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA-%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%DB%8C.html

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی